با نزدیک شدن سال نو میلادی تمامی مسیحیان با توجه به باور قدیمی خود درخت کاج کریسمس را برپا میکنند و هرکس با هر سلیقه مشغول خرید تزیینات مربوط به کریسمس و  آراستن این نماد می شود.

امروزه درخت کاج کریسمس دیگر فقط یک درخت نیست بلکه بهانه ایست برای کنار هم بودن و خط زدن فاصله ها در دنیای مدرن امروزی که فاصله و دوری از عزیزان امری معمول شده است.

در این مطلب به نکاتی برای خرید درخت کاج کریسمس می پردازیم و شما را با این نماد بیشتر آشنا می کنیم.

تاریخچه درخت کاج کریسمس :

تاریخچه ی پیدایش درخت کاج کریسمس به پیش از ظهور مسیحیت بر می گردد . زمانی که مردم به طبیعت اهمیت زیادی می دادند و همواره خانه هایشان را با گیاهان تزیین می کردند. طبق تحقیقات انجام شده در زمینه ی زندگی مردمان باستان ، آن ها معتقد بودند که با تزئین خانه هایشان با گیاهان در فصل زمستان ارواح و شیاطین و بیماری ها را از خود دور می کنند.

این اعتقاد از دوران پیش از مسیحیت همراه مردم بود تا به امروز که مردم قبل از شروع سال نوی میلادی خانه های خود را با انواع درختان کاج و صنوبر ترئین می کنند و به آن لقب درخت کریسمس داده اند. کاری که امروز به یک سنت و عادت تبدیل شده و نمادی برای شروع سال جدید است.

در مورد پیدایش درخت کاج کریسمس افسانه های زیادی وجود دارد که در اینجا به 2 مورد از آنها اشاره میکنیم ، اگر شما هم مانند ما به شنیدن این داستان ها علاقه مندید در ادامه با ما همراه شوید.

 

افسانه های پیدایش درخت کاج کریسمس :

افسانه ی سنت بونیفاس

سِنت بونیفاس مردی مسیحی بود که به قصد دعوت کافران آلمانی به دین مسیحیت به آلمان سفر کرد ، او در این سفر به یک کافه بر می خورد که در آن گروهی از کافران قصد داشتند زندگی یک پسر جوان را به جرم پرستش درخت بلوط پایان دهند. سِنت بونیفاس با وارد شدن به جریان محاکمه پیشنهاد می دهد به جای این که جوان را قربانی کنند درخت را قطع کنند. این کار  او باعث شد تا افرادی که در کافه بودند به همراه آن جوان به سنت بونیفاس علاقه مند شوند و صحبت های او را قبول کنند و به دین مسیحیت روی بیاورند.در نهایت درخت قطع شد و به دستور سنت بونیفاس با شمع ها و سایر چیزهای موجود تزئین شد تا به عنوان نمادی از دین مسیحیت در کافه قرار بگیرد و بهانه ای باشد تا نظر سایر مردم را جلب کند و  مردم بیشتری به کافه بیایند تا او آن ها را به دین مسیحیت دعوت کند.برخی می گویند درخت کریسمسی که امروز در دنیا مرسوم است، ریشه در این اتفاق دارد.

 

افسانه ی پسر بچه ی یتیم

این داستان در مورد درخت کاج کریسمس به  پسربچه ی یتیمی بر می گردد که در شب قبل از سال نوی میلادی در جنگل تنها مانده بود.او که در جنگل سرگردان بود به یک کلبه می رسد و از صاحبان آن درخواست می کند تا او را تنها برای یک شب هم که شده پناه دهند. خانواده ای که درکلبه زندگی می کردند پسر بچه را با آغوش باز قبول و از او مراقبت می کنند. صبح روز بعد که صبح کریسمس هم بود این خانواده با صدای فرشتگانی از خواب بیدار می شوند و در کمال تعجب کودک را به شکل کودکی حضرت عیسی می بینند. کودک برای تشکر از آن خانواده بابت لطف و مهربانی که در حق او کرده بودند به باغ جلوی کلبه می رود و یک درخت کاج کوچک را به آن ها هدیه می دهد. همین موضوع سبب می شود تا آن خانواده از آن سال به بعد، شب کریسمس یک کاج را به خانه بیاورند و آن را به یاد آن کودک تزئین کنند. این موضوع کم کم همه گیر شد و درختان کاج بیشتری هر ساله به خانه های مردم سراسر دنیا راه پیدا کرد.

 

ویژگی های مهم در خرید درخت کاج کریسمس :

حال بعد از بررسی این افسانه ها و جستجو در تاریخ درخت کاج کریسمس با هم به نکاتی برای خرید درخت کاج کریسمس می پردازیم که برای کسانی که قصد خرید این محصول و تزیین آن را داشته باشد مفید خواهد بود.

انتخاب سایز مناسب درخت کریسمس :

یکی از اولین فاکتورهایی که در هنگام خرید درخت کاج کریسمس باید در نظر داشته باشید انتخاب سایز مناسب برای آن می باشد.شما می توانید سایز مناسب درخت کاج کریسمس خود را با توجه به اندازه ی محیطی که قرار است جایگاه درخت سال نو باشد پیدا کنید ، در هنگام خرید اندازه ی فضای حال یا پذیرایی خود را در نظر داشته باشید تا پس از خرید از بزرگ یا کوچک بودن درخت کریسمس خود پشیمان نشوید.شما میتوانید درخت کاج کریسمس با ابعاد یک و نیم متری را از کادو رنگی تهیه نمایید.

 

رنگ درخت کاج کریسمس :

وقتی بحث از رنگ درخت کریسمس پیش می آید معمولا دو گزینه پیش روی شما وجود دارد.

درخت سبز کریسمسدرخت کریسمس برفی

اگر دوست دارید بر آغاز سال نو و شروع سرزندگی و شادابی در حیات انسان ها و گیاهان تاکید کنید درخت مناسب برای شما درخت سبز کریسمس می باشد ،اما در صورتی که درخت کریسمس را با حال و هوای روزهای برفی و پایانی سال میپسندید درخت برفی کریسمس را مهمان جشن سال نوی خودتان کنید و در کنار آن سال جدید را جشن بگیرید.

 

قابلیت جابه جایی درخت کاج کریسمس :

درخت کاج کریسمس با این ویژگی مناسب کسانی است که منزل اجاره ای دارند و مجبور به جابه جایی وسایل منزل خود میباشند ویاحتی کسانی که در منزل کوچک خود مکان مناسب برای نگه داری کاج کریسمس را در فصول دیگر سال ندارند،با داشتن این ویژگی درخت کاج به قطعات کوچک تر تبدیل شده و در یک بسته بندی کوچک پک می شود.

کادو رنگی با داشتن این نوع از درخت کاج کریسمس به دنبال جلب رضایت مشتریان خود می باشد،برای خرید درخت کاج کریسمس با قابلیت جا به جایی به سایت کادورنگی مراجعه نمایید.

 

 اینکه سال جدید را با چه درخت کاج کریسمسی جشن میگیرید مهم نیست ،مهم صمیمیت حاصل از جمع شدن خانواده کنار هم و امید داشتن به روزهای سال آینده است تا با برنامه ریزی به هدف های زندگیتون دست پیدا کنید ، سایت کادو رنگی سالی سرشار از خوشبختی و آرامش را برایتان آرزو میکند.