بیست و ششم بهمن ماه یا همان چهادهم فوریه ولنتاین نامیده می شود. این روز همیشه مقارن با بیست و پنجم بهمن ماه بود اما امسال با توجه به کبیسه بودن سال شمسی، 14 فوریه با بیست و ششم بهمن ماه مصادف شده است. ولنتاین و هالووین از جمله اولین رسم های غربی می باشند که به سرعت در جامعه ی ما فراگیر شدند. رشد فراگیر جشن گرفتن و هدیه دادن در این روز به حدی سریع اتفاق افتاده است که در حال حاضر این جشن در کشورمان نام آشنا می باشد. بسیاری از افراد چه کوچک چه بزرگ حتی اگر بلد نباشند این کلمه را به درستی تلفظ کنند اما با ولنتاین آشنا هستند و از رسم و رسوم آن خبر دارند. ولنتاین اصالتا جشنی مدرن و غربی است که از فرهنگ مسیحیت برخاسته است. در این روز شما باید عشقتان را به کسی که دوست دارید ابراز کنید و معروف ترین روش برای ابراز عشق در این روز هدیه دادن است.

بهترین هدیه روز عشق چیست؟

کارشناسان روانشناسی اعتقاد دارند که استقبال از این روز در ایران بیشتر به دلیل فرهنگ ایرانیان است. مردان ایرانی در ابراز احساسات خود به صورت زبانی سخت هستند به همین دلیل از روز عشق به عنوان یک فرصت برای ابراز احساسات نهفته ی خود استفاده می کنند. در این میان مسئله ی خرید هدیه بسیار حائز اهمیت است. سوالی که اکثر افراد در روزهای نزدیک به ولنتاین از خود می پرسند این است: کادوی ولنتاین چی بگیرم؟

انتخاب کادو باید بر اساس جنسیت فرد مورد علاقه ی شما و سلیقه ی او صورت بگیرد. برای انتخاب هدیه به فرهنگ، علائق و تیپ شخصیتی طرف مقابلتان نگاه کنید. برای مثال فردی که عاشق هنر است و نقاشی می کند یا شما در خانه اش لوازم دکوری زیادی دیده اید که هر چند وقت یکبار آنها را با وسواس برای داشتن ترکیب جدیدی جابه جا می کند مشخص است که از هدیه گرفتن مجسمه فرشته نماد عشق بیشتر از جعبه جواهرات خوشحال می شود. اگر هنوز از طرف مقابلتان شناخت کافی ندارید یا در انتخاب هدیه برای او شک دارید می توانید از میان هدیه های معروف ولنتاین انتخاب خود را انجام دهید. عروسک خرس ولنتاین، شکلات و گل های سرخ همگی هدیه های معروفی هستند که برای هر سلیقه و سنی جذاب هستند.

لزوما بهترین هدیه ولنتاین، گرانترین هدیه نیست!

در انتخاب هدیه ولنتاین دقت کنید اما بیش از حد سخت نگیرید. به یاد آوردن این نکته لازم است که هدیه روز عشق تنها نمادی از ابراز علاقه می باشد و نشان دادن مهر و محبت از روش های دیگری نیز امکان پذیر است. توجه کردن به کسی که دوستش دارید یا کمک کردن به او در روزهایی که درگیر است بسیار ارزشمند تر از خرید هدیه ولنتاین است. پس در هنگام خرید تصور نکنید این هدیه قرار است تمام عشق و علاقه ی شما را به او نشان دهد؛ به دور از استرس های ناشی از مصرف گرایی هدیه ای که فکر می کنید خوشحالش می کند را خریداری کنید و به همراه کارت تبریکی که هدیه ی شما را ماندگارتر می کند روز ولنتاین را در کنار عزیزانتان جشن بگیرید.

انتخاب اکثر افراد در مورد هدیه ولنتاین برای دخترها خرس بزرگ با لباس جذاب است که به همراه یک نامه عاشقانه رویای دخترانه ای که در سر دارند را تکمیل می کند. انتخاب شما هر چه که هست برای زیبا تر شدن آن می توانید در کنارش از گل های رز یا جعبه شکلات ولنتاین استفاده کنید. تحقیقات نشان داده که شکلات و گل رز قرمز هدیه هایی هستند که بیشتر توسط مردان خریداری می شوند و در مقابل خانوم ها بیشتر به خرید کارت تبریک علاقه مندند و دوست دارند با هدیه هایی که از مدت ها پیش در نظر گرفته بودند همسرانشان را خوشحال کنند. برنامه ریزی خانم ها و دختران برای چنین مناسبت هایی معمولا قوی تر است و ایده های جدیدتری برای سورپرایز کردن فرد مورد علاقه ی خود دارند اما مردان نیز تمام تلاش خود را برای دیدن شادی همسرشان به کار می گیرند. داشتن یک روز در تقویم برای ابراز عشق و علاقه مناسبتی است که بسیار از آن استقبال شده است. در انتها بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که ایرانیان باستان از مدت ها پیش پنجم اسفند رابا نام سپندارمذگان روز عشق نام گذاری کرده بودند، اما با گذشت سالیان و توجه نشدن به این رسم چنین روزی از خاطر ایرانیان رفت و به همین دلیل با ورود نمونه ی غربی به شدت از این موضوع استقبال به عمل آمد.